Warszawa ZAchęca

11.01 – 11.03.2012 Warszawa ZAchęca

Lotnisko Chopina

artyści: Edward Dwurnik, Nicolas Grospierre, Rafał Jakubowicz, Aneta Grzeszykowska, Robert Kuśmirowski, Kobas Laksa, Jan Smaga, Joanna Rajkowska, Leonard Sempoliński
kurator: Małgorzata Bogdańska-Krzyżanek
współpraca: Zofia Koźniewska, Joanna Waśko

Inicjatorem projektu Galeria sztuki na Lotnisku Chopina jest warszawskie lotnisko, które do współpracy zaprosiło dwie instytucje – Muzeum Narodowe w Warszawie oraz Zachętę Narodową Galerię Sztuki. Cykl wystaw rozpoczyna przygotowany przez Zachętę pokaz poświęcony Warszawie w dziełach współczesnych artystów wizualnych.  

Warszawa ZAchęca

Warszawa to największe i najszybciej rozwijające się miasto w Polsce.
Zachęta Narodowa Galeria Sztuki  łączy warszawską historię, tradycję i współczesność. Jest najstarszą galerią w Warszawie, a także jedyną, która nieprzerwanie mieści się w tym samym budynku powstałym na początku XX wieku. Pierwotnym fundatorem gmachu było Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych, którego cel wspierania sztuki współczesnej realizowany jest przez galerię Zachęta do dziś.

Wystawa Warszawa ZAchęca prezentuje dzieła z aktualnej kolekcji Zachęty, która tworzona jest systematycznie od lat 90. XX wieku i składa się przede wszystkim z prac polskich twórców współczesnych prezentowanych w Zachęcie oraz dzieł współprodukowanych przez galerię w związku z jej projektami. Pokazywana na Lotnisku Chopina prezentacja to dzieła o Warszawie i z Warszawą w tle.

Historię Warszawy dokumentują fotografie Leonarda Sempolińskiego z lat 50., na których widać budynki tworzące najstarszą część miasta oraz te wówczas budowane, dziś należące do kanonu architektonicznego stolicy. Do historii odwołuje się także sentymentalna podróż w filmie Joanny Rajkowskiej, artystki, której rodzinne korzenie osadzone są w tym mieście. Wielkoformatowe futurystyczne fotomontaże Kobasa Laksy ukazują wizje przyszłego życia i nowe funkcje współczesnych warszawskich gmachów uwiecznionych na fotografiach Nicolasa Grospierre’a. W pracach Edwarda Dwurnika oraz Anety Grzeszykowskiej i Jana Smagi zobaczyć można szczególny, częściowo socjologiczny portret konkretnych miejsc w Warszawie takich jak Zachęta czy budynek YMCA. W filmie Roberta Kuśmirowskiego jedna z najstarszych i najbardziej reprezentacyjnych warszawskich ulic – Krakowskie Przedmieście – jest tłem dla performansu, ale odgrywa też ważną rolę ruchliwej miejskiej arterii. Podobnie dzieje się w pracy Rafała Jakubowicza, dla której tłem stały się współczesne sale wystawowe Zachęty.

Prace artystów w kolekcji Zachęty

  • Zdjęcie pracy Wiosenna euforia
    Wiosenna euforiaEdward Dwurnik1974
  • Zdjęcie pracy Wolna sobota z cyklu Robotnicy
    Wolna sobota z cyklu RobotnicyEdward Dwurnik1974
  • Zdjęcie pracy Inżynierowie z cyklu Robotnicy
    Inżynierowie z cyklu RobotnicyEdward Dwurnik1974
  • Zdjęcie pracy Stegny II z cyklu Robotnicy
    Stegny II z cyklu RobotnicyEdward Dwurnik1975
  • Zdjęcie pracy Młodzieżowe patenty z cyklu Robotnicy
    Młodzieżowe patenty z cyklu RobotnicyEdward Dwurnik1976
  • Zdjęcie pracy Huta Warszawa z cyklu Robotnicy
    Huta Warszawa z cyklu RobotnicyEdward Dwurnik1976
  • Zdjęcie pracy Opluty z cyklu Robotnicy
    Opluty z cyklu RobotnicyEdward Dwurnik1979
  • Zdjęcie pracy Robole z cyklu Robotnicy
    Robole z cyklu RobotnicyEdward Dwurnik1980
  • Zdjęcie pracy Lato 80 z cyklu Robotnicy
    Lato 80 z cyklu RobotnicyEdward Dwurnik1980
  • Zdjęcie pracy Koniec Dantona z cyklu Robotnicy
    Koniec Dantona z cyklu RobotnicyEdward Dwurnik1980
  • Zdjęcie pracy 170 Polityków Sztuki
    170 Polityków SztukiEdward Dwurnik1997
  • Zdjęcie pracy Lato 80 z cyklu Robotnicy
    Lato 80 z cyklu RobotnicyEdward Dwurnik1981
  • Zdjęcie pracy Romantycy
    RomantycyEdward Dwurnik1985
  • Zdjęcie pracy Karuzela II
    Karuzela IIEdward Dwurnik1985
  • Zdjęcie pracy Rewolucja
    RewolucjaEdward Dwurnik1987
  • Zdjęcie pracy Chora kobieta
    Chora kobietaEdward Dwurnik1987
  • Zdjęcie pracy Widziałem go
    Widziałem goEdward Dwurnik1987
  • Zdjęcie pracy Rypin V
    Rypin VEdward Dwurnik1967
  • Zdjęcie pracy Eliasz i Elizeusz
    Eliasz i ElizeuszEdward Dwurnik1974
  • Zdjęcie pracy Geno
    GenoEdward Dwurnik1976
  • Zdjęcie pracy Moje modele
    Moje modeleEdward Dwurnik1976
  • Zdjęcie pracy Zarząd główny ZPAP
    Zarząd główny ZPAPEdward Dwurnik1976
  • Zdjęcie pracy Wanda, Teresa
    Wanda, TeresaEdward Dwurnik1978
  • Zdjęcie pracy Portret nr 66 Franciszek Wiśniewski
    Portret nr 66 Franciszek WiśniewskiEdward Dwurnik1979
  • Zdjęcie pracy Portret nr 71 Dwurnikowie
    Portret nr 71 DwurnikowieEdward Dwurnik1979
  • Zdjęcie pracy Rodzina Mierzejewskich
    Rodzina MierzejewskichEdward Dwurnik1982
  • Zdjęcie pracy Portret nr 64 Aleksander Rysiński
    Portret nr 64 Aleksander RysińskiEdward Dwurnik1979
  • Zdjęcie pracy Portret nr 42 Critique d'Art (Barbara Majewska)
    Portret nr 42 Critique d'Art (Barbara Majewska)Edward Dwurnik1979
  • Zdjęcie pracy Portret nr 57 Wojciech i Marianna
    Portret nr 57 Wojciech i MariannaEdward Dwurnik1979
  • Zdjęcie pracy Portret nr 65 Grażyna
    Portret nr 65 GrażynaEdward Dwurnik1979
  • Zdjęcie pracy Zachęta
    ZachętaEdward Dwurnik1992
  • Zdjęcie pracy Błękitny (nr 1830)
    Błękitny (nr 1830)Edward Dwurnik1992
  • Zdjęcie pracy Błękitny (nr 2028)
    Błękitny (nr 2028)Edward Dwurnik1994
  • Zdjęcie pracy Portret nr 151 Agnieszka Morawińska
    Portret nr 151 Agnieszka MorawińskaEdward Dwurnik2006
  • Zdjęcie pracy Nasze ciotki
    Nasze ciotkiEdward Dwurnik1997
  • Zdjęcie pracy z cyklu Życie budynków
    z cyklu Życie budynkówNicolas Grospierre2008
  • Zdjęcie pracy z cyklu Budynków życie po życiu
    z cyklu Budynków życie po życiuKobas Laksa2008
  • Zdjęcie pracy Złoto i srebro
    Złoto i srebroJoanna Rajkowska2008
  • Zdjęcie pracy Camping Jenin
    Camping JeninJoanna Rajkowska2008
  • Zdjęcie pracy Miłość człowieka zwanego psem
    Miłość człowieka zwanego psemJoanna Rajkowska1998
  • Zdjęcie pracy z serii Karty z „Czterech ksiąg o Architekturze” A. Palladio, I
    z serii Karty z „Czterech ksiąg o Architekturze” A. Palladio, IJoanna Rajkowska1992
  • Zdjęcie pracy z serii Karty z „Czterech ksiąg o Architekturze” A. Palladio, II
    z serii Karty z „Czterech ksiąg o Architekturze” A. Palladio, IIJoanna Rajkowska1998
  • Zdjęcie pracy z serii Karty z „Czterech ksiąg o Architekturze” A. Palladio, III
    z serii Karty z „Czterech ksiąg o Architekturze” A. Palladio, IIIJoanna Rajkowska1992
  • Zdjęcie pracy z serii Karty z „Czterech ksiąg o Architekturze” A. Palladio, IV
    z serii Karty z „Czterech ksiąg o Architekturze” A. Palladio, IVJoanna Rajkowska1992
  • Zdjęcie pracy z serii Karty z „Czterech ksiąg o Architekturze” A. Palladio, V
    z serii Karty z „Czterech ksiąg o Architekturze” A. Palladio, VJoanna Rajkowska1992
  • Zdjęcie pracy z serii Karty z „Czterech ksiąg o Architekturze” A. Palladio, VI
    z serii Karty z „Czterech ksiąg o Architekturze” A. Palladio, VIJoanna Rajkowska1992
  • Zdjęcie pracy z serii Karty z „Czterech ksiąg o Architekturze” A. Palladio, VII
    z serii Karty z „Czterech ksiąg o Architekturze” A. Palladio, VIIJoanna Rajkowska1992
  • Zdjęcie pracy Jazda godzinna na czas
    Jazda godzinna na czasRobert Kuśmirowski2007
  • Zdjęcie pracy Bez tytułu
    Bez tytułuRafał Jakubowicz2007
  • Zdjęcie pracy Bez tytułu
    Bez tytułuRafał Jakubowicz2007
  • Zdjęcie pracy Negative book # 5
    Negative book # 5Aneta Grzeszykowska2012
  • Zdjęcie pracy Negative book # 7
    Negative book # 7Aneta Grzeszykowska2012
  • Zdjęcie pracy Negative book # 8
    Negative book # 8Aneta Grzeszykowska2012
  • Zdjęcie pracy Negative book # 9
    Negative book # 9Aneta Grzeszykowska2012
  • Zdjęcie pracy Negative book # 12
    Negative book # 12Aneta Grzeszykowska2012
  • Zdjęcie pracy Negative book # 25
    Negative book # 25Aneta Grzeszykowska2012
  • Zdjęcie pracy Negative book # 35
    Negative book # 35Aneta Grzeszykowska2012
  • Zdjęcie pracy Negative book # 45
    Negative book # 45Aneta Grzeszykowska2012
  • Zdjęcie pracy Negative book # 54
    Negative book # 54Aneta Grzeszykowska2012
  • Zdjęcie pracy Negative book # 62
    Negative book # 62Aneta Grzeszykowska2012
  • Zdjęcie pracy Negative book # 63
    Negative book # 63Aneta Grzeszykowska2012
  • Zdjęcie pracy Negative book # 64
    Negative book # 64Aneta Grzeszykowska2012
  • Przestrzenna instalacja fotograficzna w formie modelu architektonicznego. Kształtem odzwierciedla prawdziwą bryłę budynku YMCA w Warszawie, ale jakby "wywróconego na drugą stronę". Zamiast widoku elewacji, instalacja jest oklejona fotografiami z wnętrza: k
    YMCAAneta Grzeszykowska, Jan Smaga2005
  • Rozłożona książka. W tle czaszka i świecznik z białą świecą. Wszystko otoczone czernią.
    Martwa naturaLeonard Sempoliński1939
  • Sfotografowana od dołu sosna. Długi pień bez gałęzi dopiero u szczytu ma rozłożystą koronę.
    DrzewoLeonard Sempoliński1929
  • Fotomontaż. Popękane drewno w dużym zbliżeniu. W lewym dolnym rogu nieduża i niewyraźna postać mężczyzny.
    Na spacerzeLeonard Sempoliński1946
  • Fotomontaż. Konar drzewa bez kory w dużym zbliżeniu. W lewym dolnym rogu bardzo mała postać mężczyzny stojącego na konarze.
    Na spacerzeLeonard Sempoliński1946
  • Fotomontaż. Konar drzewa bez kory w dużym zbliżeniu, wyrasta z niego nieduży pęczek trawy. Na konarze bardzo mała postać mężczyzny.
    SpotkanieLeonard Sempoliński1946
  • Zbliżenie na długą łódź z żaglem. W niej pochylony mężczyzna bez koszuli, który z wysiłkiem utrzymuje ster łodzi.
    PiaskarzeLeonard Sempoliński1929
  • Mężczyzna w koszuli fotografuje się w lustrze od pasa w górę. Na wysokości piersi trzyma aparat, patrzy na niego z góry.
    Autoportret z aparatemLeonard Sempoliński
  • Czaszka na białym tle. Mocno oświetlona z przodu rzuca intensywnie czarny cień.
    CzaszkaLeonard Sempoliński1939
  • Zamglona czaszka na białym tle. Mocno oświetlona z przodu rzuca intensywnie czarny cień.
    CzaszkaLeonard Sempoliński1939
  • Zdjęcie z lotu ptaka zburzonych kamienic. Wśród resztek murów pracują robotnicy.
    Rekonstrukcja StarówkiLeonard Sempoliński
  • Pokryte śniegiem ruiny Nowego Miasta w Warszawie. W tle bryła kościoła bez dachu. Na pierwszym planie, po lewej suche drzewo.
    Ruiny, Nowe MiastoLeonard Sempoliński1945
  • Zasypane do połowy łukowate wejście do kamienicy. Nad łukiem wejścia częściowo roztrzaskany kształt żaglowca.
    Ruiny domu Pod okrętemLeonard Sempoliński1945
  • Resztki murów stojące w pustce zburzonego miasta. Gdzieniegdzie na ruinach wyrosły rośliny, w tym nieduże białe kwiatki.
    Ruiny gettaLeonard Sempoliński1945
  • Tory kolejowe, po których kilku mężczyzn prowadzi nieduży wagon z gruzem. W tle ruiny, sterty desek i cegieł.
    Odbudowa WarszawyLeonard Sempoliński
  • Wnętrze kościoła. Ściany z dużą ilością dziur po kulach, gdzieniegdzie zupełnie bez tynku. Na podłodze sterty desek z zawalonego dachu.
    Ruiny kościoła NMPLeonard Sempoliński1945
  • Zachmurzone niebo. W lewym dolnym, rogu rozkołysana wiatrem korona brzozy.
    DrzewoLeonard Sempoliński
  • Na pierwszym planie pień niedużego drzewa. Dalej fontanna w formie grzybka. W dalekim tle zarysy zniszczonych, wysokich budynków.
    Plac BankowyLeonard Sempoliński
  • Mocno oświetlona łąka w lesie. Na pierwszym planie konar brzozy. Nieco dalej brzoza z fragmentem korony uciętej kadrem. W tle las.
    BrzozyLeonard Sempoliński
  • Roztrzaskana na ziemi figura Zygmunta III Wazy. W tle kompletnie zburzone budynki.
    Kolumna ZygmuntaLeonard Sempoliński
  • Procesja idąca ulicami miasta. W tle zburzone kamienice i kościół.
    Procesja Bożego CiałaLeonard Sempoliński1945
  • Dwie czaszki leżące na kamieniach.
    Czaszki wśród ruinLeonard Sempoliński
  • Ciemny zarys zburzonych kamienic na tle jasnego nieba.
    Rynek Starego Miasta, ruinyLeonard Sempoliński1945
  • Sczerniałe ludzkie ciało leżące na rozprutym w kilku miejscach materacu. W tle beczka, porozrzucane papiery, butelki.
    ZwłokiLeonard Sempoliński1945
  • Pole po żniwach, na którym ustawione są jeden przy drugim snopki. W tle skraj niewysokiego lasu
    Pejzaż z OjcowaLeonard Sempoliński1953
  • Jasna od słońca brukowana ulica. Z prawej strony kadru ciemne drzwi, za nimi nieco ukryta postać siedzącej kobiety z różańcem.
    Warszawa (Żebraczka)Leonard Sempoliński
  • Dwóch mężczyzn idzie po brukowanej drodze. W tle fasada murowanego domu i drewniany dom.
    ChmielnoLeonard Sempoliński1959
  • Niewysokie domki. Niektóre murowane, inne drewniane. W tle niebo z niedużymi chmurami. Przed domami trawa i sterty kamieni.
    Stare domy na WoliLeonard Sempoliński
  • Gęsty zagajnik cienkich i młodych brzóz. Ich białe pnie odbijają się w sadzawce.
    Brzozowy zagajnikLeonard Sempoliński
  • Zbliżenie na mur kamienicy z dużymi drzwiami wejściowymi. Przy murze, po chodniku idzie kilkuletni chłopiec i coś je.
    Ulica BednarskaLeonard Sempoliński
  • Zniszczone fronty budynków. Na jednym z nich markiza z napisami m.in. "konfekcja" i "odzież". Na pierwszym planie rower z małą trumną.
    KonfekcjaLeonard Sempoliński
  • Piaszczysta droga w wąwozie, po której idzie kobieta z dzieckiem na plecach. Przy drodze, na wzniesieniu krzaki.
    Do Kazimierza (Do miasta)Leonard Sempoliński
  • Rozświetlona słońcem łąka w lesie. W tle ciemniejsza przestrzeń pod gęstymi drzewami. Na ścieżce po lewej stronie nieduża postać.
    Wakacje w wąwozach KazimierzaLeonard Sempoliński
  • Zimowy pejzaż. Pole delikatnie zasypane śniegiem. W tle droga, po której jedzie wóz. Przy drodze bezlistne drzewa.
    Okolice PomiechówkaLeonard Sempoliński
  • Wąska, piaszczysta, wiejska droga wśród nielicznych drzew. Nad nią ogromne i ciężkie białe chmury na jasnym niebie.
    Pejzaż z szosą, okolice WarszawyLeonard Sempoliński
  • Zaorane pola zajmują prawie cały kadr. W tle, daleko i przy samej górnej krawędzi kadru niewysokie wiejskie zabudowania.
    Okolice Warszawy - polaLeonard Sempoliński
  • Kobiety w chustach na głowach, z koszami wiklinowymi i stertą warzyw u nóg. Z jednego kosza wystaje butelka, z innego zawiniątko.
    Na rynku w KazimierzuLeonard Sempoliński
  • Po lewej stronie ceglany komin z fragmentem ściany, po prawej nieduże drzewa. W tle szare pochmurne niebo.
    Stary kominLeonard Sempoliński
  • Wazon z kwiatami stojący na gazecie "Nowiny Literackie". W tle płótno z namalowanym na nim aktem kobiecym.
    Obraz Jacka SempolińskiegoLeonard Sempoliński
  • Fragment odbudowanej Katedry świętego Jana w Warszawie. Ceglany front układaja się u szczytu w trójkątny kształt.
    Katedra Św. JanaLeonard Sempoliński1956
  • Wejście do katedry zakończone bogato zdobionym łukiem. Z wnętrza wychodzą siostra zakonna i mężczyzna w szarym garniturze.
    Wrocław, katedraLeonard Sempoliński
  • Rusztowanie przytwierdzone do ceglanej ściany. Na rusztowaniu mężczyzna przy platformie, na której leży stos długich desek.
    Na rusztowaniu (Przyjaciele)Leonard Sempoliński
  • Plac Zamkowy w Warszawie w czasie odbudowy. Przy kamienicach stoją rusztowania. Na środku placu Kolumna Zygmunta, wokół niej spacerują ludzie.
    Plac ZamkowyLeonard Sempoliński
  • Zamglony widok uliczki nocą. Oświetlony latarniami chodnik i ściany kamienic. Na pierwszym planie biała rzeźba przedstawiająca kobietę.
    Przekupka Barbary ZbrożynyLeonard Sempoliński
  • Niebo w większości zakryte ciężkimi chmurami. Z lewej strony, przy samej krawędzi zdjęcia nieduże drzewo.
    Pejzaż z drzewemLeonard Sempoliński
  • Trójka uśmiechniętych osób - kobieta i dwóch mężczyzn. Siedzą na rusztowaniu. W tle fragment ściany kamienic Starego Miasta.
    Malowanie kamienic na starym mieścieLeonard Sempoliński
  • Wysoki dźwig trzyma podwójną metalową latarnię. Mężczyzna na dźwigu montuje ją do wysokiego betonowego słupa.
    Montaż latarniLeonard Sempoliński
  • Przy odbudowywanej kamienicy stoi mężczyzna w białej koszuli, ciemnych spodniach i czapce. Układa na fragmencie ściany płaskie, kamienne płyty.
    Kamieniarz na PiwnejLeonard Sempoliński
  • Młodzi chłopcy kilofami uderzają w ziemię. W tle częściowo zburzone niskie budynki.
    Budujemy boisko, KazimierzLeonard Sempoliński1951
  • Siedzący na ziemi mężczyźni układają chodnik z kostki brukowej.
    Brukarze (szkic do MDM)Leonard Sempoliński1952
  • Ogromne budynki od góry do dołu otoczone siecią rusztowań. Na ziemi przed nimi grupka ludzi i samochód ciężarowy.
    Budowa MDMLeonard Sempoliński1952
  • Zbliżenie na mężczyznę, który maluje na ścianie kamienicy postać mężczyzny w historycznym stroju ze skrzypcami.
    Malowanie kamienic, Jacek SempolińskiLeonard Sempoliński
  • Na pierwszym planie kamienny kandelabr na zacienionym placu. W tle kamienice oświetlone słońcem. Na szarym niebie delikatna smuga tęczy.
    MDM po deszczuLeonard Sempoliński1952
  • Dwaj mężczyźni na rusztowaniu przy ścianie kamienicy. Nakładają na nią zamaszyście ciemny tynk.
    Tynkowanie kamienic na StarówceLeonard Sempoliński
  • Lśniąca od słońca fasada budynku. Przed nim, na chodniku spacerowicze i duża grupa ludzi. W tle inny budynek, lekko w cieniu.
    MDMLeonard Sempoliński1952
  • Ulica, po której spacerują ludzie. W tle lśniący bielą budynek częściowo pokryty gęstą siatką rusztowań. Część sceny zasłonięta z lewej strony drzewem.
    MDMLeonard Sempoliński1952
  • Na pierwszym planie plac. Stoją na nim dwa autobusy, przejeżdża tramwaj, spacerują ludzie. W tle lśniące od słońca budynki.
    MDMLeonard Sempoliński1952
  • Noc. Na pierwszym planie biała rzeźba przedstawiająca kobietę. W tle oświetlony kościół, wokół którego stoją rusztowania.
    Mariensztat nocą, Przekupka Barbary ZbrożynyLeonard Sempoliński
  • Ciemna figura żołnierza w hełmie z wycelowanym przed siebie karabinem. W tle zachmurzone niebo.
    Pomnik żołnierzy radzieckichLeonard Sempoliński
  • Mocno oświetlone słońcem dachy nieotynkowanych kamienic.
    Stare miasto, pierzeja rynkuLeonard Sempoliński
  • Kamienne schody z prosta balustradą. Na nich siedzi dwóch młodych mężczyzn. Rysują coś w skupieniu.
    Młodzi architekci, KrakówLeonard Sempoliński1953
  • Zbliżenie twarzy mężczyzny z fajką w ustach.
    Autoportret z fajkąLeonard Sempoliński
  • Fotomontaż. Niewyraźna czaszka wmontowana w chmury na niebie.
    CzaszkaLeonard Sempoliński1948
  • Zbliżenie na twarz mężczyzny patrzącego w obiektyw. Prawa część jego twarzy jest lekko ukryta w cieniu.
    Portret Leonarda Sempolińskiego, z serii minLeonard Sempoliński
  • Fragment przysadzistej kamienicy z jasno świecącą latarnią i dwoma oknami. W tle ulica rozświetlona latarniami.
    Ul. Kanonia nocąLeonard Sempoliński1929
  • Rozmyty kształt bezlistnej korony drzewa. Prawdopodobnie odbity w tafli wody.
    Wizja drzewLeonard Sempoliński1948
  • Bardzo nieostre zdjęcie. W kałuży na asfalcie odbity fragment nieba z białymi chmurami.
    Koniec zabawyLeonard Sempoliński1948
  • Niewyraźne chmury. U dołu ciemniejsze, u góry nieco jaśniejsze.
    Przed AdamemLeonard Sempoliński1948
  • Chmury. Ciemne u dołu, jaśniejsze u góry.
    Chmury, studium do fotomontażuLeonard Sempoliński
  • Rozłożona książka z ilustracją ukrzyżowanego Chrystusa. Na niej czaszka. Obok świecznik z palącą się świecą.
    Czaszka, książka, świeca (Kompozycja z czaszką)Leonard Sempoliński1939
  • Okrągłe lusterko stojące na sztorc, sfotografowane z góry pod kątem. Lekko oświetlone, rzuca jasne odbicie z lewej i ciemne z prawej strony.
    ŻycieLeonard Sempoliński1948
  • Monumentalne kolumny sfotografowane tak, że w niedużych prześwitach między nimi widać tylko nieduży fragment miejskiej zieleni.
    Kolumny (Portyk w Wilnie)Leonard Sempoliński
  • Czarna kula leżąca na pogniecionej kartce papieru.
    Czarna kula na białym papierze (Kompozycja z kulą)Leonard Sempoliński
  • Cienie dwóch ludzkich dłoni na chropowatej powierzchni.
    Cienie dłoni (Kompozycja z ręką)Leonard Sempoliński
  • Sfotografowane od góry pod kątem dwie grube prostokątne szyby. Jedna widoczna wyraźnie, druga bardzo rozmyta.
    Prostokątne szybyLeonard Sempoliński
  • Plac Zamkowy z Kolumną Zygmunta, spacerują po nim ludzie, głównie pary. W tle Zamek Królewski, przed nim kilka choinek.
    Plac Zamkowy z kolumną ZygmuntaLeonard Sempoliński
  • Zapałki ułożone naprzemiennie w niedużą wieżę. W tle okrągłe lusterko, które odbija kompozycję.
    Kompozycja (Kompozycja z zapałkami)Leonard Sempoliński
  • Ciemna ulica z przysadzistym budynkiem po lewej stronie, oświetla ją jedna nieduża latarnia.
    ul. Jezuicka nocąLeonard Sempoliński1929
Powiązane wydarzenia
  • Grafika wydarzenia: sztuka współczesna i seniorzy
    21.02.2012 (WT) 12:15
    sztuka współczesna i seniorzy
    Zachęta – Narodowa Galeria SztukiZachęta

Informacje

Warszawa ZAchęca
11.01 – 11.03.2012

Lotnisko Chopina

partner projektu: Lotnisko Chopina w Warszawie
partner strategiczny galerii: Centrum Dobrego Obrazu
sponsor wernisażu: A.Blikle
patroni medialni galerii: Gazeta Wyborcza, TOK FM, The Warsaw Voice, Stolica, artinfo.pl