Kolekcje

05.12.2016 – 01.01.2017 Kolekcje

Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki

artyści: Tymek Borowski, Vesna Bukovec, Wojtek Doroszuk, Edward Dwurnik, Wojciech Gilewicz, Ryszard Grzyb, Elżbieta Jabłońska, Anna Jermolaewa, Nikita Kadan, Tigran Khachatryan, Cezary Koczwarski, Paweł Kowalewski, Edward Krasiński, Luxus (Ewa Giepielewska, Bożena Grzyb-Jarodzka, Małgorzata Plata, Yola Ponton, Paweł Jarodzki, Stanisław Sielicki, Piotr Gusta, Artur Gołacki, Jerzy Kosałka, Zbigniew Libera), Marcin Maciejowski, Magisters (Hubert Czerepok, Zbigniew Rogalski), Jarosław Modzelewski, Witek Orski, Włodzimierz Pawlak, Karol Radziszewski, R.E.P. (Kseniya Gnylytska, Nikita Kadan, Zhanna Kadyrova, Olesia Khomenko, Volodymyr Kuznetsov, Lada Nakonechna), Adam Rzepecki, Anna Senkara, Iza Tarasewicz, Andrzej Tobis, Ryszard Woźniak, Julita Wójcik, Monika Zawadzki
kuratorzy: Monika Szewczyk, Hanna Wróblewska, Robert Rumas
współpraca: Małgorzata Bogdańska, Maria Świerżewska
współorganizator: Galeria Arsenał w Białymstoku

Tegoroczny pokaz dedykowany jest przede wszystkim fundatorom: tym, którzy bezpośrednio w akcji crowfundingowej lub poza nią zdecydowali się wesprzeć rozwój naszej kolekcji. Zbiór tegorocznych nabytków (m.in. filmy Anny Jermolaewej i Wojciecha Gilewicza, prace Karola Radziszewskiego, rzeźby Izy Tarasewicz i Moniki Zawadzki, a także fotografie Adama Rzepeckiego, Andrzeja Tobisa, książka artystyczna Grupy LUXUS czy seria filmów Cezarego Koczwarskiego i Anny Senkary,) pokazujemy w kontekście innych — już historycznych dzieł w naszej kolekcji — zespołu prac Edwarda Dwurnika oraz będącego od lat pod naszą opieką depozytu Fundacji Egit, koncentrującej się na sztuce lat osiemdziesiątych, w tym debiutującej w tym okresie najbardziej interesującej malarskiej formacji Gruppa (Ryszard Grzyb, Paweł Kowalewski, Jarosław Modzelewski, Włodzimierz Pawlak, Marek Sobczyk, Roman Woźniak). Pokazowi „patronuje” praca Edwarda Krasińskiego (powstała niemal 20 lat temu na monograficzną wystawę artysty w Zachęcie), nawiązująca do pierwszej kolekcji Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych i jej ikonicznego dzieła, czyli Bitwy pod Grunwaldem.

Do pokazu zaprosiliśmy także jedną z najciekawszych regionalnych kolekcji: Galerii Arsenał w Białymstoku. Obie kolekcje wiele łączy — w pewnym sensie są one odbiciem historii i programu instytucji. Obie zawierają również dzieła, które czasem trudno jednoznacznie zakwalifikować do tradycyjnych mediów, są też w nich prace niematerialne — idee. Obie są niezwykle mobilne i wykorzystywane często w działalności edukacyjnej. Kolekcja Zachęty z racji historii (pomimo międzynarodowego programu Galerii) skupiona jest jednak prawie wyłącznie na sztuce polskiej. Kolekcja białostocka zawiera silną reprezentację sztuki Europy Środkowo-Wschodniej, co wynika z programu Arsenału i ożywionej współpracy z Ukrainą, Białorusią, Gruzją czy Mołdawią i stanowi o wyjątkowości tego zbioru na tle innych kolekcji regionalnych.

Prace na wystawie

  • Zdjęcie pracy Portret nr 65 Grażyna
    Portret nr 65 GrażynaEdward Dwurnik1979
  • Zdjęcie pracy Portret nr 66 Franciszek Wiśniewski
    Portret nr 66 Franciszek WiśniewskiEdward Dwurnik1979
  • Zdjęcie pracy Portret nr 64 Aleksander Rysiński
    Portret nr 64 Aleksander RysińskiEdward Dwurnik1979
  • Zdjęcie pracy Portret nr 71 Dwurnikowie
    Portret nr 71 DwurnikowieEdward Dwurnik1979
  • Zdjęcie pracy Wojciech Gilewicz, Rockaway, 2015, wideo (HD), 17'43", ed. 3/3 + 2 AP
    Wojciech Gilewicz, Rockaway, 2015, wideo (HD), 17'43", ed. 3/3 + 2 AP
  • Zdjęcie pracy Wojciech Gilewicz, Rockaway, 2015, wideo (HD), 17'43", ed. 3/3 + 2 AP
    Wojciech Gilewicz, Rockaway, 2015, wideo (HD), 17'43", ed. 3/3 + 2 AP
  • Zdjęcie pracy Anna Jermolaewa, Aleksandra Wysokińska/20 Jahre danach, 2009, wideo HD, 41', ed. 2/5 + 2 e.a.
    Anna Jermolaewa, Aleksandra Wysokińska/20 Jahre danach, 2009, wideo HD, 41', ed. 2/5 + 2 e.a.
  • Zdjęcie pracy Lata 60-te
    Lata 60-teRyszard Grzyb1988
  • Zdjęcie pracy Luxus, Magazyn LUXUS. O chorobach, 2013, ręcznie wykonane pismo, 23 karty + okładka, 32 × 40 cm, ed. 20/30 + 1
    Luxus, Magazyn LUXUS. O chorobach, 2013, ręcznie wykonane pismo, 23 karty + okładka, 32 × 40 cm, ed. 20/30 + 1
  • Zdjęcie pracy Przywiązanie do tradycyjnych wartości
    Przywiązanie do tradycyjnych wartościJarosław Modzelewski1986
  • Zdjęcie pracy Karol Radziszewski, Scotch Pink (Siusiu w torcik), 2009/2015, fotografia na płycie MDF, 100 × 130 × 3 cm, ed. 2 + 1AP
    Karol Radziszewski, Scotch Pink (Siusiu w torcik), 2009/2015, fotografia na płycie MDF, 100 × 130 × 3 cm, ed. 2 + 1AP
  • Zdjęcie pracy Karol Radziszewski, Scotch Pink, 2007/2015, fotografia na płycie MDF, 228 × 84 × 3 cm, unikat
    Karol Radziszewski, Scotch Pink, 2007/2015, fotografia na płycie MDF, 228 × 84 × 3 cm, unikat
  • Zdjęcie pracy Adam Rzepecki, Jak Buba bobu, tak bobu Bubie, 1983, fotografia, ed. 2/2 (vintage), 18 × 13 cm
    Adam Rzepecki, Jak Buba bobu, tak bobu Bubie, 1983, fotografia, ed. 2/2 (vintage), 18 × 13 cm
  • Zdjęcie pracy Adam Rzepecki, U ciebie nie muszę udawać artysty, ok. 1982, fotografia, unikat (vintage), 21 × 26,5 cm
    Adam Rzepecki, U ciebie nie muszę udawać artysty, ok. 1982, fotografia, unikat (vintage), 21 × 26,5 cm
  • Zdjęcie pracy Adam Rzepecki, Od dzisiaj udaję artystę (9.9.81), 1981, fotografia, unikat (vintage), 21,8 × 29,2 cm
    Adam Rzepecki, Od dzisiaj udaję artystę (9.9.81), 1981, fotografia, unikat (vintage), 21,8 × 29,2 cm
  • Zdjęcie pracy Anna Senkara, Cezary Koczwarski, Transfer, 2013, 7 filmów wideo, 9'24", 4'56", 4'04", 7'33", 2'49", 7'26", 7'09", ed. 1/3
    Anna Senkara, Cezary Koczwarski, Transfer, 2013, 7 filmów wideo, 9'24", 4'56", 4'04", 7'33", 2'49", 7'26", 7'09", ed. 1/3
  • Zdjęcie pracy Anna Senkara, Cezary Koczwarski, Transfer, 2013, 7 filmów wideo, 9'24", 4'56", 4'04", 7'33", 2'49", 7'26", 7'09", ed. 1/3
    Anna Senkara, Cezary Koczwarski, Transfer, 2013, 7 filmów wideo, 9'24", 4'56", 4'04", 7'33", 2'49", 7'26", 7'09", ed. 1/3
  • Zdjęcie pracy Anna Senkara, Cezary Koczwarski, Transfer, 2013, 7 filmów wideo, 9'24", 4'56", 4'04", 7'33", 2'49", 7'26", 7'09", ed. 1/3
    Anna Senkara, Cezary Koczwarski, Transfer, 2013, 7 filmów wideo, 9'24", 4'56", 4'04", 7'33", 2'49", 7'26", 7'09", ed. 1/3
  • Zdjęcie pracy Iza Tarasewicz, Warkocz, 2010, włókno roślinne, plastik, 25 × 30 × 80 cm
    Iza Tarasewicz, Warkocz, 2010, włókno roślinne, plastik, 25 × 30 × 80 cm
  • Zdjęcie pracy Andrzej Tobis, z cyklu A–Z (Gabloty edukacyjne), 2007–2011, 11 fotografii oprawionych (fotografia barwna, lambda print 200 dpi, laminat satynowy, PCV grubość 4 mm), 4 × (40 × 55 × 5 cm), 7 × (55 × 40 × 5 cm)
    Andrzej Tobis, z cyklu A–Z (Gabloty edukacyjne), 2007–2011, 11 fotografii oprawionych (fotografia barwna, lambda print 200 dpi, laminat satynowy, PCV grubość 4 mm), 4 × (40 × 55 × 5 cm), 7 × (55 × 40 × 5 cm)
  • Zdjęcie pracy Andrzej Tobis, z cyklu A–Z (Gabloty edukacyjne), 2007–2011, 11 fotografii oprawionych (fotografia barwna, lambda print 200 dpi, laminat satynowy, PCV grubość 4 mm), 4 × (40 × 55 × 5 cm), 7 × (55 × 40 × 5 cm)
    Andrzej Tobis, z cyklu A–Z (Gabloty edukacyjne), 2007–2011, 11 fotografii oprawionych (fotografia barwna, lambda print 200 dpi, laminat satynowy, PCV grubość 4 mm), 4 × (40 × 55 × 5 cm), 7 × (55 × 40 × 5 cm)
  • Zdjęcie pracy Andrzej Tobis, z cyklu A–Z (Gabloty edukacyjne), 2007–2011, 11 fotografii oprawionych (fotografia barwna, lambda print 200 dpi, laminat satynowy, PCV grubość 4 mm), 4 × (40 × 55 × 5 cm), 7 × (55 × 40 × 5 cm)
    Andrzej Tobis, z cyklu A–Z (Gabloty edukacyjne), 2007–2011, 11 fotografii oprawionych (fotografia barwna, lambda print 200 dpi, laminat satynowy, PCV grubość 4 mm), 4 × (40 × 55 × 5 cm), 7 × (55 × 40 × 5 cm)
  • Zdjęcie pracy Monika Zawadzki, Autoportret 1, 2 (Dyptyk), 2014, żywica epoksydowa, farba akrylowa, 53 × 28 × 28 cm, 18 × 18 × 4,5 cm, ed. 1/2
    Monika Zawadzki, Autoportret 1, 2 (Dyptyk), 2014, żywica epoksydowa, farba akrylowa, 53 × 28 × 28 cm, 18 × 18 × 4,5 cm, ed. 1/2
  • Zdjęcie pracy 30 Julita Wójcik, Koronka, obiekt, 2005, z Kolekcji II Galerii Arsenał w Białymstoku
    30 Julita Wójcik, Koronka, obiekt, 2005, z Kolekcji II Galerii Arsenał w Białymstoku
  • Zdjęcie pracy Ryszard Grzyb, It’s getting better and even better, 2009, neon, z Kolekcji II Galerii Arsenał w Białymstoku
    Ryszard Grzyb, It’s getting better and even better, 2009, neon, z Kolekcji II Galerii Arsenał w Białymstoku
  • Zdjęcie pracy Elżbieta Jabłońska, Nie licz na nic, 2007, napis na ścianie,  z Kolekcji II Galerii Arsenał w Białymstoku napis na ścianie
    Elżbieta Jabłońska, Nie licz na nic, 2007, napis na ścianie, z Kolekcji II Galerii Arsenał w Białymstoku napis na ścianie
  • Zdjęcie pracy Elżbieta Jabłońska, Is your mind full of good?, 2009, neon, z Kolekcji II Galerii Arsenał w Białymstoku
    Elżbieta Jabłońska, Is your mind full of good?, 2009, neon, z Kolekcji II Galerii Arsenał w Białymstoku
  • Zdjęcie pracy Tigran Khachatryan, Nachalo (początek), 2007, wideo, z Kolekcji II Galerii Arsenał w Białymstoku
    Tigran Khachatryan, Nachalo (początek), 2007, wideo, z Kolekcji II Galerii Arsenał w Białymstoku
  • Zdjęcie pracy Wojtek Doroszuk, Festin, 2013, wideo, z Kolekcji II Galerii Arsenał w Białymstoku
    Wojtek Doroszuk, Festin, 2013, wideo, z Kolekcji II Galerii Arsenał w Białymstoku
  • Zdjęcie pracy Tymek Borowski, Portret Galerii Arsenał, 2016, lightbox,  z Kolekcji II Galerii Arsenał w Białymstoku
    Tymek Borowski, Portret Galerii Arsenał, 2016, lightbox, z Kolekcji II Galerii Arsenał w Białymstoku
  • Zdjęcie pracy Nikita Kadan, Oprawca o wyglądzie rewolucjonisty z cyklu Kronika, tusz na papierze, z Kolekcji II Galerii Arsenał w Białymstoku
    Nikita Kadan, Oprawca o wyglądzie rewolucjonisty z cyklu Kronika, tusz na papierze, z Kolekcji II Galerii Arsenał w Białymstoku
  • Zdjęcie pracy Adolf Hitler
    Adolf HitlerWłodzimierz Pawlak1986
  • Zdjęcie pracy Adam i Ewa Braun
    Adam i Ewa BraunMarek Sobczyk1987
  • Zdjęcie pracy Opis pielgrzymki i podróży bogobojnych mnichów mieszkańców wybrzeża
    Opis pielgrzymki i podróży bogobojnych mnichów mieszkańców wybrzeżaMarek Sobczyk1985
  • Zdjęcie pracy Hölderlin w mundurze Napoleona
    Hölderlin w mundurze NapoleonaJarosław Modzelewski1985

Zobacz film o pokazie „Kolekcje”

00:00/00:00

Zobacz angielską wersję pracy Tymka Borowskiego

O nowych pracach w kolekcji Zachęty
Wojciech Gilewicz, Rockaway, 2015, wideo/video

Rockaway to nazwa jednej z peryferyjnych dzielnic nowojorskiej metropolii, w której mieszka matka artysty. Gilewicz towarzyszy jej z kamerą w trakcie porządkowania częściowo zniszczonego przez huragan Sandy domu, w którym artysta ma też swoją pracownię. Praca ma charakter biograficzny i autotematyczny. Wpisuje się w kontekst realizacji opowiadających o współczesnym życiu i twórczości artystów — w tym wypadku niezależnego artysty działającego w Nowym Jorku.

Anna Jermolaewa, Aleksandra Wysokińska/20 Jahre danach, 2009, wideo / video

Film pokazany został na monograficznej wystawie artystki w Zachęcie w 2015 roku. Opowiada o niezwykłej postawie tytułowej bohaterki — Polki z Krakowa, która nie znając Jermolaewej, pomogła jej przedostać się za żelazną kurtynę, kiedy artystka z powodów politycznych (była współzałożycielką pierwszej rosyjskiej partii opozycyjnej) zmuszona była uciekać ze Związku Radzieckiego. Po latach Anna Jermolaewa postanowiła odnaleźć kobietę, by podziękować za udzielone jej bezinteresowne wsparcie i sfilmować spotkanie z nią.

Luxus, Magazyn LUXUS. O chorobach / LUXUS Magazine. On diseases, 2013

Prace Luxusu prezentowane były na współorganizowanej z Muzeum Współczesnym Wrocław przekrojowej wystawie Dzikie pola. Historia awangardowego Wrocławia (2015). Legendarna wrocławska grupa artystyczna rozpoczęła swoją działalność w latach osiemdziesiątych, kontestując szarą rzeczywistość PRL-u. Już wówczas artyści półlegalnie wydawali magazyn, w którym prezentowali swoje prace. Jak w 2013 roku pisali kuratorzy monograficznej wystawy Luxusu: „Żyli szybko, kochali mocno i… dobrze się miewają”.

Karol Radziszewski, Scotch Pink, 2009/2015, fotografia na płycie MDF / photograph on MDF

Praca Karola Radziszewskiego odnosi się bezpośrednio do dzieła Edwarda Krasińskiego Instalacja za zbiorów Zachęty (Krasiński odwołał się do przedwojennej historii galerii, w skład instalacji wchodzi 11 czarno-białych reprodukcji dzieł należących do pierwszej kolekcji Zachęty, obecnie w Muzeum Narodowym w Warszawie, m.in. Bitwy pod Grunwaldem, opasanych charakterystyczną niebieską linią). Radziszewski strawestował dzieło klasyka polskiego konceptualizmu — tworząc własną wersję autoportretu, zastosował swój wariant kolorowej taśmy.

Adam Rzepecki - zdjęcia / photographs

Fotograf, performer, historyk sztuki, od 1979 jest członkiem słynnej grupy Łódź Kaliska, od 1990 grupy Stacja Pi.Stacja. Zakupione zdjęcia układają się w serię prac połączonych wspólną narracją. Zdjęcia są autobiograficzne, poruszają zagadnienia tożsamości artysty oraz w charakterystyczny dla niego, niepozbawiony humoru sposób odwołują się do historii sztuki i zagadnień związanych z appropriation art (sztuką zawłaszczania). Jego fotografie prezentowane były na wystawie Kanibalizm? O zawłaszczeniach w sztuce (2015).

Anna Senkara, Cezary Koczwarski, Transfer, 2013, 7 filmów wideo / 7 videos

Na projekt składa się siedem filmów — siedem spotkań z ważnymi polskimi artystami, takimi jak: Jacek Adamas, Michał Dudek, Jacek Malinowski, Katarzyna Kozyra, Monika Mamzeta, Jacek Markiewicz, Małgorzata Niedzielko. Zaprezentowane zostały one w Zachęcie na wystawie Wolny strzelec (2013). Anna Senkara i Cezary Koczwarski odwiedzili z kamerą bohaterów w ich domach i pracowniach, przeprowadzając z nimi niestandardowe wywiady.

Iza Tarasewicz, Warkocz / Braid, 2010

Praca zwyciężczyni konkursu dla młodych artystów Spojrzenia — organizowanego przez Zachętę i Deutsche Bank od 2003 roku. Tak została scharakteryzowana w katalogu wystawy Clinamen: „Pasujący na ludzką głowę Warkocz jest czymś pomiędzy hełmem, peruką i rytualnym nakryciem głowy. Każde z nich odnosi się do metody budowania tożsamości przez nakładanie dodatkowych warstw mających chronić przed chaosem lub go porządkować”.

Andrzej Tobis, z cyklu A–Z (Gabloty edukacyjne) / from the A–Z series (Educational Show-cases), 2007–2011, 11 fotografii oprawionych / 11 mounted photographs

Prace Andrzeja Tobisa pokazane zostały w Zachęcie na wystawie Ziemie podwójnie odzyskane. Bogdan Łopieński, Andrzej Tobis, Krzysztof Żwirblis (2012). Ten niezwykły cykl realizowany jest od 2006 roku, w jego ramach artysta tworzy na nowo ilustracje do haseł zwartych w polsko-niemieckim słowniku z 1954 roku. Oryginalne rysunki zastępuje fotografiami wykonywanymi przede wszystkim na Górnym Śląsku, gdzie mieszka i pracuje. Z dużą dozą absurdu i niejednoznaczności komentuje zależności i różnice pomiędzy językami (polskim i niemieckim) i czasami (PRL i współczesność).

Monika Zawadzki, Autoportret 1, 2 (Dyptyk) / Self-portrait 1, 2 (Diptych), 2014

Rzeźba została wyprodukowana specjalnie na wystawę artystki w Zachęcie zatytułowaną Bydło (2014). Zawadzki jest autorką prostych, oszczędnych rzeźb, tworzy także obrazy i wideo. Jednym z głównych tematów jej sztuki jest idea kreowania tożsamości, wyrażana za pośrednictwem uniwersalnych kształtów.

Powiązane materiały
  • mediateka / audiodeskrypcja
    Audiodeskrypcja: Andrzej Tobis, cykl A-Z (Gabloty edukacyjne), wstęp
  • mediateka / audiodeskrypcja
    Audiodeskrypcja: Andrzej Tobis, cykl A-Z (Gabloty edukacyjne), informacja o projekcie
  • Grafika obiektu: Audiodeskrypcja: Andrzej Tobis, Dodawanie, z cyklu A-Z (Gabloty edukacyjne)
    mediateka / audiodeskrypcja
    Audiodeskrypcja: Andrzej Tobis, Dodawanie, z cyklu A-Z (Gabloty edukacyjne)
  • Grafika obiektu: Audiodeskrypcja: Andrzej Tobis, Gotyk, z cyklu A-Z (Gabloty edukacyjne)
    mediateka / audiodeskrypcja
    Audiodeskrypcja: Andrzej Tobis, Gotyk, z cyklu A-Z (Gabloty edukacyjne)
  • Grafika obiektu: Audiodeskrypcja: Andrzej Tobis, Kierownica, z cyklu A-Z (Gabloty edukacyjne)
    mediateka / audiodeskrypcja
    Audiodeskrypcja: Andrzej Tobis, Kierownica, z cyklu A-Z (Gabloty edukacyjne)
  • Grafika obiektu: Audiodeskrypcja: Andrzej Tobis, Kłos, z cyklu A-Z (Gabloty edukacyjne)
    mediateka / audiodeskrypcja
    Audiodeskrypcja: Andrzej Tobis, Kłos, z cyklu A-Z (Gabloty edukacyjne)
  • Grafika obiektu: Audiodeskrypcja: Andrzej Tobis, Kula stalowa, z cyklu A-Z (Gabloty edukacyjne)
    mediateka / audiodeskrypcja
    Audiodeskrypcja: Andrzej Tobis, Kula stalowa, z cyklu A-Z (Gabloty edukacyjne)
  • Grafika obiektu: Audiodeskrypcja: Andrzej Tobis, Mapa konturowa, z cyklu A-Z (Gabloty edukacyjne)
    mediateka / audiodeskrypcja
    Audiodeskrypcja: Andrzej Tobis, Mapa konturowa, z cyklu A-Z (Gabloty edukacyjne)
  • Grafika obiektu: Audiodeskrypcja: Andrzej Tobis, Parasol słoneczny, z cyklu A-Z (Gabloty edukacyjne)
    mediateka / audiodeskrypcja
    Audiodeskrypcja: Andrzej Tobis, Parasol słoneczny, z cyklu A-Z (Gabloty edukacyjne)
  • Grafika obiektu: Audiodeskrypcja: Andrzej Tobis, Pomnik, z cyklu A-Z (Gabloty edukacyjne)
    mediateka / audiodeskrypcja
    Audiodeskrypcja: Andrzej Tobis, Pomnik, z cyklu A-Z (Gabloty edukacyjne)
  • Grafika obiektu: Audiodeskrypcja: Andrzej Tobis, Technika wspinania, z cyklu A-Z (Gabloty edukacyjne)
    mediateka / audiodeskrypcja
    Audiodeskrypcja: Andrzej Tobis, Technika wspinania, z cyklu A-Z (Gabloty edukacyjne)
  • Grafika obiektu: Audiodeskrypcja: Andrzej Tobis, Tramwaj, z cyklu A-Z (Gabloty edukacyjne)
    mediateka / audiodeskrypcja
    Audiodeskrypcja: Andrzej Tobis, Tramwaj, z cyklu A-Z (Gabloty edukacyjne)
  • Grafika obiektu: Audiodeskrypcja: Andrzej Tobis, Zaszczytny garnitur górnika, z cyklu A-Z (Gabloty edukacyjne)
    mediateka / audiodeskrypcja
    Audiodeskrypcja: Andrzej Tobis, Zaszczytny garnitur górnika, z cyklu A-Z (Gabloty edukacyjne)
  • Grafika obiektu: Kolekcje
    mediateka / filmy
    Kolekcje
  • Grafika obiektu: Kolekcje
    mediateka / foldery / teksty
    Kolekcje
    Folder
  • Grafika obiektu: Kolekcji miało nie być
    mediateka / foldery / teksty
    Kolekcji miało nie być
    Z Marią Krawczyk (d. Domurat) i Barbarą Dąbrowską rozmawia Zofia Dubowska
  • Grafika obiektu: Kolekcje
    mediateka / plakaty
    Kolekcje
  • Grafika obiektu: Kolekcje
    mediateka / wideo dokumentacja
    Kolekcje
Powiązane wydarzenia
  • Grafika wydarzenia: Choinki do kolekcji
    11.12.2016 (ND) 00:00
    Choinki do kolekcji
    Warsztaty rodzinne towarzyszące pokazowi „Kolekcje”
    Zachęta – Narodowa Galeria SztukiZachęta
  • Grafika wydarzenia: Oprowadzanie kuratorskie Moniki Szewczyk po pokazie „Kolekcje”
    18.12.2016 (ND) 12:15
    Oprowadzanie kuratorskie Moniki Szewczyk po pokazie „Kolekcje”
    Zachęta – Narodowa Galeria SztukiZachęta

Informacje

Kolekcje
05.12.2016 – 01.01.2017

Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki
pl. Małachowskiego 3, 00-916 Warszawa
Zobacz na mapie

Godziny otwarcia:
wtorek – niedziela godz. 12–20
czwartek – wstęp wolny    
kasa biletowa czynna do godziny 19.30   

Produkcja filmu do pokazu „Kolekcje”:
lulu