Publikacja udostępniana jest na licencji Creative Commons Creative Commons Uznanie Autorstwa - Na Tych Samych Warunkach 3.0 Polska.

Data powstania: 11.04.2021
Małgorzata Litwinowicz — opowiadaczka, historyczka kultury, lituanistka. Pracuje w Instytucie Kultury Polskiej UW, gdzie prowadzi pracę badawczą i zajęcia ze studentami (dotyczące właśnie historii kultury oraz sztuki opowiadania). Jest autorką książek O starożytnościach litewskich (2008) i Zmiana, której nie było. Trzy próby czytania Reymonta (2019), a także autorką tekstów i redaktorką prac poświęconych sztuce opowiadania. Jej najnowszy projekt narracyjny to Historia Jakubowa. Opowieść ludowa chłopska i babska, badawczy — historia kulturowa parków narodowych w Polsce XX-lecia międzywojennego.
-
01.02 – 08.08.2021Joanna RajkowskaRhizopolis
Projekt wprowadza nas w świat hipotetycznej przyszłości człowieka na planecie Ziemia po spodziewanej wielkiej katastrofie kończącej trwającą obecnie epokę człowieka. W antropocenie uświadomiliśmy sobie, że świat nieodwracalnie się zmienił, a jego przetrwanie, w tym przetrwanie ludzkiego gatunku, podawane są w wątpliwość.
Zachęta – Narodowa Galeria SztukiZachęta
filmy
Warpechowski. Droga performerafilmy
Siusiu w torcik, czyli co się dzieje z kolekcją Zachęty, kiedy nikt nie patrzy?Zachęta TVfilmy
Płeć? Sprawdzam!, czyli skąd się biorą wystawy?Zachęta TVfilmy
Lato w mieście, czyli na ile sposobów można obejrzeć tę samą wystawę?Zachęta TVfilmy
Słuchaj brzuchem, a nie uchem, czyli co można usłyszeć na wystawie?Zachęta TVfilmy
Wszystkie stworzenia duże i małe, czyli czy kurator jest drapieżny?Zachęta TVfilmy
Zbigniew Libera. Prace 1982-2008, czyli jak się nie zgubić na wystawie?Zachęta TVfilmy
Spojrzenia, czyli co można odkryć na zapleczu Zachęty?Zachęta TVfilmy
Polonia i inne opowieści, czyli czy fotografia może być narzędziem?Zachęta TVfilmy
Inspiracje na pokaz, czyli jak zrozumieć Annette Messager?Zachęta TV