Publikacja udostępniana jest na licencji Creative Commons Creative Commons Uznanie Autorstwa - Na Tych Samych Warunkach 3.0 Polska.

Data powstania: 25.04.2021
opowiada: Beata Frankowska
Beata Frankowska — opowiadaczka historii, edukatorka, animatorka kultury, związana z pierwszym w Polsce stowarzyszeniem skupiającym opowiadaczy Grupa Studnia O. (www.studnia.org). W swoim opowiadaniu łączy baśń, opowieść tradycyjną, opowiadanie literackie, małe narracje osobiste i historyczne w jedną całość. Współtworzy Międzynarodowy Festiwal Sztuki Opowiadania w Warszawie (www.festiwalopowiadania.pl). Od 2020 roku, razem z Olą Pronobis-Polatyńską, prowadzi kilkuletni projekt warszawski Drzewo życzeń. Opowieści z bliska i z daleka (www.drzewozyczen.waw.pl), którego ważnym elementem jest zbieranie opowieści o drzewach wśród dzieci, dorosłych i seniorów. Współtworzy również fundację edukacji ekologicznej Musszelka z siedzibą w Milanówku (www.musszelka.pl); od 2021 roku, razem z Joanną Miś-Skrzypczak, zainicjowała międzynarodowy projekt Drzewa cenniejsze niż złoto i kształci się na inspektorkę drzew. Od niedawna pracuje też w Mazowieckim Instytucie Kultury, gdzie jako członkini Zielonego Patrolu działa na rzecz transformacji MIK-u w zieloną instytucję kultury. W wolnych chwilach pisze wiersze i przytula się do drzew.
-
01.02 – 08.08.2021Joanna RajkowskaRhizopolis
Projekt wprowadza nas w świat hipotetycznej przyszłości człowieka na planecie Ziemia po spodziewanej wielkiej katastrofie kończącej trwającą obecnie epokę człowieka. W antropocenie uświadomiliśmy sobie, że świat nieodwracalnie się zmienił, a jego przetrwanie, w tym przetrwanie ludzkiego gatunku, podawane są w wątpliwość.
Zachęta – Narodowa Galeria SztukiZachęta
filmy
Warpechowski. Droga performerafilmy
Siusiu w torcik, czyli co się dzieje z kolekcją Zachęty, kiedy nikt nie patrzy?Zachęta TVfilmy
Płeć? Sprawdzam!, czyli skąd się biorą wystawy?Zachęta TVfilmy
Lato w mieście, czyli na ile sposobów można obejrzeć tę samą wystawę?Zachęta TVfilmy
Słuchaj brzuchem, a nie uchem, czyli co można usłyszeć na wystawie?Zachęta TVfilmy
Wszystkie stworzenia duże i małe, czyli czy kurator jest drapieżny?Zachęta TVfilmy
Zbigniew Libera. Prace 1982-2008, czyli jak się nie zgubić na wystawie?Zachęta TVfilmy
Spojrzenia, czyli co można odkryć na zapleczu Zachęty?Zachęta TVfilmy
Polonia i inne opowieści, czyli czy fotografia może być narzędziem?Zachęta TVfilmy
Inspiracje na pokaz, czyli jak zrozumieć Annette Messager?Zachęta TV