Anna Jelonek-Socha

Artyści
218/701

Prace artystki w kolekcji Zachęty

  • Czarno-biała grafika, format poziomego prostokąta. Wygląda nieco jak negatyw fotograficzny. W centrum jasny fragment drzewa o wielu gałęziach, ostro zakończonych, jak ciernie róży. Z lewej strony gałęzie są nagie, z prawej pokryte rozmytymi zarysami liści.
    Był lasAnna Jelonek-Socha1985
  • Niebieska, delikatnie pofalowana powierznia przechodzi w jasnobeżową przy górnej krawędzi. Pośrodku, jakby zawieszona w powietrzu, nad wodą, zwinięta, beżowa muszla z różowym środkiem.
    AmonitAnna Jelonek-Socha1981
  • Tło niebieskoszare u góry, stopniowo przechodzi w czerń, wylewając się drobnymi plamkami na niebieską, pofalowaną powierzchnię u dołu kompozycji. Pośrodku, na ciemnoszarym tle, jakby zawieszona w powietrzu, nad wodą, zwinięta, beżowa muszla z różowym środk
    MementoAnna Jelonek-Socha1981
  • Czarno-biała grafika. Zamglony, nieostry widok ściany lasu z długimi pniami sosen. Zastosowano efekt delikatnej gradacji szarości, co dzieli kompozycję na strefy: Najjaśniesze przy bocznych krawędziach, ciemniejsza w środku.
    Architektura lasuAnna Jelonek-Socha1980
  • Czarno-biała grafika przedstawia pofałdowaną i spękaną powierzchnię, która ciągnie się po horyzont i ginie w ciemnej mgle. Środek kompozycji delikatnie rozświetlony.
    Woda = ŻycieAnna Jelonek-Socha1979
  • Utrzymana w odcieniach niebieskiego grafika przedstawia pofalowaną powierzchnię, która ciągnie się po horyzont i ginie w ciemnej mgle. Pośrodku kompozycji, zanurzona w falach studnia, spowita w jasnej poświacie.
    Woda niezdatna do piciaAnna Jelonek-Socha1979
  • Utrzymana w odcieniach niebieskiego grafika przedstawia pofalowaną powierzchnię, która ciągnie się po horyzont i ginie w ciemnej mgle. Pośrodku kompozycji, zanurzona w falach studnia, spowita w jasnej poświacie.
    Woda niezdatna do piciaAnna Jelonek-Socha1979
  • Utrzymana w docieniach niebieskiego grafika przedstawia pofalowaną powierzchnię, która ciągnie się po horyzont i ginie w ciemnej mgle. Pośrodku kompozycji, zanurzona w falach studnia, spowita w czerwonej poświacie.
    Woda niezdatna do piciaAnna Jelonek-Socha1979
  • Czarno-biała grafika przedstawia zasnute chmurami niebo. Wdłuż dolnej krawędzi majaczące we mgle pagórki. Na niebie zaznaczony cienką, czarną linią łuk wygięty ku górze.
    UFOAnna Jelonek-Socha1978
  • Czarno-biała grafika przedstawia zasnute chmurami niebo, nad którym pośrodku wyłania się czarny, pionowy pas. Wdłuż dolnej krawędzi majaczące we mgle pagórki.
    AgresjaAnna Jelonek-Socha1978
  • Czarno-biała grafika, format pionowego prostokąta. W centrum kompozycji dwoje realistycznie przedstawionych nagich dzieci - z lewej dziewczynka, z prawej nieco wyższy chłopiec. Postacie jakby unoszą się w zamglonym pejzażu, względem którego są nienaturalni
    WspomnienieAnna Jelonek-Socha1978
  • Czarno-biała grafika przedstawia zasnute chmurami lub dymem niebo. Wdłuż dolnej krawędzi pas lasu z górami na horyzoncie. Pomiędzy drzewami przebiega ogromna rura, wypiętrzona ku górze w dwóch miejscach.
    RurociągAnna Jelonek-Socha1977
  • Czarno-biała grafika przedstawia zasnute chmurami niebo. Wdłuż dolnej krawędzi pas lasu z górami na horyzoncie. Pośrodku lasu, na otwartej polanie leży nagie, kilkuletnie dziecko nadnaturlanej wielkości.
    Zagrożenie (Cisza)Anna Jelonek-Socha1977
  • Czarno-biała grafika z zasnutym mgłą pejzażem; pośrodku duże rozpływające się we mgle drzewo.
    Ścięte drzewo IAnna Jelonek-Socha1977
  • Czarno-biała grafika przedstawia zasnute chmurami niebo. Wdłuż dolnej krawędzi pas lasu z górami na horyzoncie. Przez las przebiega droga, nad którą pojawia się abstrakcyjny obiekt: ciemny kwadrat z białym kołem, wpisanym w jego środek.
    AutostradaAnna Jelonek-Socha1977
Wystawy
  • Grafika do wystawy Siusiu w torcik
    05.09 – 22.11.2009
    Siusiu w torcik
    Prace ze zbiorów Zachęty Narodowej Galerii Sztuki

    Siusiu w torcik to piąta już prezentacja wyboru prac ze zbiorów Zachęty. Na wystawie zobaczymy rzadko pokazywane lub nigdy dotąd nie prezentowane dzieła. Kurator pokazu – Karol Radziszewski – dokonał ich subiektywnej selekcji oraz reinterpretacji, umieszczając je w nowych, nieraz zaskakujących kontekstach.   

    Zachęta Narodowa Galeria SztukiZachęta