Alicja Karska
Alicja Karska i Aleksandra Went. Alicja Karska – ur. w 1978 roku w Malborku, Aleksandra Went – ur. w 1976 roku w Gdańsku, mieszkają i pracują w Gdańsku. Fotografki, autorki instalacji i wideo, współpracują od 2002 roku. Obie studiowały w gdańskiej ASP w latach 1998-2003. Karska uzyskała dyplom w pracowni prof. Zdzisława Pidka, Went – w pracowni prof. Sławoja Ostrowskiego. W ich projektach przewija się refleksja nad przestrzenią miejską, nad jej przemijaniem, nad utopijnością urbanistycznych założeń, nad zapomnianymi miejscami „bez znaczenia”. Poruszają problemy znajdujące się na marginesie zagadnień architektonicznych, te najczęściej wypierane przez społeczną świadomość.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
-
04.06 – 04.08.2013Wolny strzelec
Wolny strzelec to osoba o nienormowanym czasie pracy, uczestnicząca w grze rynkowej na innych zasadach ̶ „wolna od” etatyzmu i „wolna do” wyboru rodzaju i charakteru pracy. Wystawa zderza romantyczny mit artysty (z jego indywidualizmem, geniuszem, aurą wybrańca) z obecną pozycją w (post)kapitalistycznej rzeczywistości.
Zachęta – Narodowa Galeria SztukiZachęta -
02.05 – 29.05.2011Spektrum. Z kolekcji wideo ZachętyPokazy filmów w ursula blickle videolounge
Kompilacja filmów wideo prezentowana w ursula blikle lounge stanowi wybór prac z kolekcji wideo Zachęty. Program tematycznych pokazów filmów wideo to spektrum, czyli pewien uporządkowany zbiór pewnych zjawisk i pojęć analizowanych przez twórców. To prezentacja dzieł najnowszej sztuki wideo w Polsce, tworzonej przez wybitnych artystów młodego i średniego pokolenia. Projekcje wchodzące w skład projektu Spektrum, zostały podzielone na następujące bloki tematyczne: dźwięk, gender, portret społeczny i role. Dokonany wybór był podyktowany zarówno warunkami technicznymi miejsca prezentacji – zostały wybrane projekcje jednokanałowe, których tematyka i estetyka pozwala na pokazanie w proponowanej postaci. Dobór tych dzieł to również próba nakreślenia szereg tematów poruszanych przez polskich artystów posługujących się wideo. Stanowi on przekrój i spektrum problemów aktualnych w sztuce polskiej. Nie można go traktować jako obraz całkowity, lecz przekrojowe spojrzenie na polską sztukę wideo ostatnich dwóch dekad.
Kunsthalle WienKunsthalle Wien