Współrzędne 19° 57,6’ E + 50˚ 3,9’ N
Spotkanie z Hanną Michalską-Baran i Krzysztofem Klimkiem
Zachęta | sala kinowa (wejście przez wystawę)
wstęp w cenie biletu na wystawy, obowiązują zapisy, liczba miejsc ograniczona
09
zapisy: informacja@zacheta.art.pl
Wystawa Współrzędne 19° 57,6’ E + 50˚ 3,9’ N odbyła się w 1993 roku w Krakowie. W opuszczonej kamienicy przy ulicy Mikołajskiej 20 odbył się wyjątkowy pokaz prac młodych artystów, który wchodzili w silny dialog z otaczającą ich przestrzenią. Wydarzenie to miało duży wpływ na środowisko młodych twórców i twórczyń środowiska krakowskiego. Hanna Michalska-Baran w rozmowie z Krzysztofem Klimkiem przedstawi historię tego wydarzenia.
Hanna Michalska-Baran — urodziła się w 1963 roku w Toruniu. Studiowała na Wydziale Grafiki ASP w Krakowie, gdzie w 1988 roku uzyskała dyplom. Uprawia grafikę, rysunek i malarstwo. Technikę graficzną, którą stosuje jest akwaforta. Należy do artystycznej grupy TE 7EM. W swym dorobku ma wystawy indywidualne, brała udział w wystawach zbiorowych. Jest laureatką Grand Prix w konkursie Galicja zorganizowanym przez Konsulat Austriacki w Krakowie (1991). Zdobyła też dwukrotnie Grand Prix i Wyróżnienia w konkursach na Najlepszą Grafikę Miesiąca (Kraków 1993, 1994). Artystka miała dotychczas jedną wystawę indywidualną w Jan Fejkiel Gallery. Brała także udział w zbiorowych pokazach, m.in.: Kamień, Metal, Drewno, Komputer, Cracow Expo Center 1994; Grafika alternatywna, JFG, Kraków 1995; Żywioł i metoda, Galerie de la CGER, Liege 1996, Centrum Manggha, Kraków 1997.
Ilustracja: Współrzędne 19° 57,6’ E + 50˚ 3,9’ N, fot. Krzysztof Klimek
-
08.03 – 26.05.2024Krzysztof Klimek. Teraz wolę widoki
Wystawa obrazów Krzysztofa Klimka prezentuje szeroki wybór realistycznego malarstwa pejzażowego, które od roku 2004, obok realizowanego wcześniej nurtu geometryczno-abstrakcyjnego, stanowi trzon jego twórczości. Ekspozycja blisko 60 dzieł przedstawia reprezentatywny przekrój tematów i motywów malarskich na przestrzeni lat. Ukazują one drogę artysty od abstrakcji i martwych natur komponowanych w przestrzeni pracowni, poprzez coraz bardziej realistyczne widoki z jej okien i drzwi, ujęcia korytarzy i podwórek, aż po wyjście w szerszą przestrzeń miast, miasteczek i wsi, w których przebywał.
Zachęta – Narodowa Galeria SztukiZachęta